Οκτώβριος 1944. Τα γερμανικά στρατεύματα αποχωρούσαν ηττημένα από την Ελλάδα.
Ο στρατιωτικός διοικητής της Αθήνας, Χέλμουτ Φέλμυ, είχε δηλώσει ψευδώς ότι δεν υπήρχε κανένα σχέδιο για ανατινάξεις ή δολιοφθορές στην Αθήνα. Τα στρατεύματα, έλεγε, θα τηρούσαν φιλική προς το Διεθνές Δίκαιο στάση. Οι δηλώσεις του Φέλμυ όμως, αποδείχτηκαν πέρα για πέρα αναληθείς. Στις 10 Οκτωβρίου οι Γερμανοί κατέστρεψαν τον Ισθμό της Κορίνθου. Η ανατίναξη ήταν προσχεδιασμένη και περιελάμβανε τέσσερα χτυπήματα, τα οποία τη διέλυσαν ολοσχερώς. Πρώτα ανατίναξαν τη σιδηροδρομική γέφυρα και μετά άρχισαν να γκρεμίζουν τα βαγόνια στη θάλασσα, έτσι ώστε να φράξουν τη δίοδο. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εποχής, έριξαν στον γκρεμό 20 ατμομηχανές και 120 βαγόνια γεμάτα αγελάδες και άλλα ζώα. Τρίτο βήμα ήταν η ανατίναξη της γέφυρας του αυτοκινητόδρομου και τέταρτο, η καταστροφή του προλιμένα. Οι Γερμανοί κινήθηκαν μεθοδικά και η καταστροφή ήταν ολοκληρωτική. Ήταν το κατασκευαστικό έργο που εμπνεύστηκαν πρώτα οι αρχαίοι Έλληνες και μετά από σχέδια και όνειρα που κράτησαν δύο χιλιετίες, ολοκληρώθηκε επί της κυβέρνησης Χαρίλαου Τρικούπη και συμβόλιζε τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας. Ανατινάχτηκε μέσα σε μία μόλις μέρα και οι μαύροι καπνοί κάλυψαν τον ήλιο για ώρα.... Τα έργα διάνοιξης της διώρυγας. Αποπεράτωσις Εργασιών: 7 Ιουλίου 1948. Προϋπολογισμός Υπουργείου Δημοσίων Έργων: 8.000.000.000 δρχ και Σώμα Αμερικανών Μηχανικών: 700.000 δολάρια! Πηγή: Ελληνική Εργοτεχνική Ιστορία – Κυριάκος Γκλεζάκος...
Δύο χρόνια αργότερα, τον Φεβρουάριο του 1946, κατασκευάστηκε μια σιδερένια γέφυρα και το 1948, ολοκληρώθηκε και η διάνοιξη της διώρυγας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου